zondag 25 oktober 2009

Zien en gezien worden

Overdenking 25 oktober 2009

Tina Geels hield in een dienst georganiseerd in samenwerkings verband doopsgezinde gemeente en remonstrantse gemeente in de doopsgezinde kerk te Utrecht.

Haar overdenking is 'weer' op de website geplaatst:

Utrecht 25 okt 2009
Jes. 59: 1-3, 9-16 Mc. 10: 46-52
Zien en gezien worden- daar gaat het om zei mijn rij instructeur lang geleden. Daar gaat het om in het verkeer. Nog steeds denk ik hieraan als ik mijn licht op de fiets aan doe, als ik het niet vergeet. Je moet goed uitkijken maar zelf ook zichtbaar zijn. Is dit niet ook waar het op aan komt in het dagelijks leven? Vooral dat laatste, je moet gezien worden. Jonge mensen die vooruit willen, moeten opvallen in hun vak. En zichzelf in de picture spelen. Dat moet je liggen. Sommigen doen dit van nature. Anderen krijgen het niet voor elkaar. Zij hoeven niet zo nodig, durven niet of zijn onzeker.

lees verder

Geen opmerkingen: